یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۵۴:۱۰

تکلیف شرکت صدرا در پروژه های نفتی بزودی مشخص می شود
ایران دریلینگ: معاون وزیر نفت از تعیین تکلیف حضور شرکت صدرا در طرح توسعه میدان رشادت و چند فاز پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد. رکن الدین جوادی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: موضوع تعیین تکلیف حضور شرکت صدرا تنها مربوط به میدان رشادت نیست، بلکه این شرکت در چند فاز پارس جنوبی مسئولیت دارد که باید برای آنها نیز تعیین تکلیف شود.مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: این موضوع چندین بار در جلسه با دولت و معاون اول رئیس جمهوری مطرح شده است و باید هرچه زودتر در این باره تصمیم گیری شود.

جوادی تاکید کرد: احتمال کنار گذاشته شدن این شرکت وجود دارد و پس از آن در باره جایگزین کردن شرکتی دیگر با صدرا تصمیم گرفته می شود.به گزارش شانا، پیش از این سعید حافظی، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره به شانا گفته بود: موضوع تعیین تکلیف صدرا در رشادت در هیئت مدیره شرکت ملی نفت مطرح شده و قرار است بزودی در باره این شرکت تصمیم گیری شود.صدرا یکی از پیمانکاران اصلی مجموعه صنعت نفت و گاز کشورمان است که در سالهای اخیر در این عرصه حضور داشته است.تا اواسط تابستان امسال سکوهای جدید فرآورشی P٤ و Q٤ طرح توسعه میدان رشادت در یارد شرکت صدرا به ترتیب با پیشرفت فیزیکی ٥٤ و ٨٤ درصد در حال ساخت بوده است، هم اکنون سکوهای سرچاهی حفاری W٠ و W٤ نیز نصب و اکثر چاه های جدید در این میدان حفاری شده است.

حفاری ٢٨ حلقه چاه جدید در قالب طرح توسعه در میدان نفتی رشادت در نظر گرفته شده است، از این تعداد ٥ حلقه چاه با استفاده از تاسیسات فرآورشی سکوی قدیم تولید شده و حفاری چاه های دیگر نیز در حال انجام است؛ ضمن آن که بزودی در قالب فاز دوم طرح تولید زودهنگام با نصب یک دستگاه تفکیک گر در سکوی قدیمی سه چاه دیگر در این میدان تولیدی می شود.با بهره برداری از طرح تولید زودهنگام در میدان رشادت تولید این میدان به بیش از ٢٠ هزار بشکه می رسد. با توسعه کامل و اتمام حفاری چاههای تولیدی و تزریق آب، تولید در میدان رشادت افزایش قابل توجهی خواهد داشت؛ اما تکمیل پروژه و تولید از میدان به شرایط تامین مالی و روشن شدن وضعیت پیمانکار داخلی آن بستگی دارد.

میدان نفتی رشادت ابتدا در سال ۱۹۶۵ میلادی کشف شد و توسط شرکت ایتالیایی ایمینیکو (IMINICO) توسعه یافت. این میدان شامل ۳۳ حلقه چاه در سه سکو به نامهای R-٣، R-٤ و R-٧ است و در زمان جنگ ایران و عراق سکوی R-٧ ابتدا مورد حمله هواپیماهای عراقی و سپس در سال ۱۳۶۶ توسط نیروی دریایی آمریکا مورد حمله قرار گرفت و چاه‌های آن به آتش کشیده شد.بر پایه این گزارش، شرکت صدرا که در سالهای نخستین دهه ٨٠ بزرگترین شرکت فراساحل ایران بود هم اکنون به دلایل مختلف با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، این شرکت هم اکنون در پروژه های بزرگ صنعت نفت همچون ساخت ١٠ جکت و ١٠ سکوی فازهای مختلف پارس جنوبی حضور دارد که متاسفانه عملکرد خوبی از خود در این پروژه ها به جای نگذاشته است.


  کد خبر : 103
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :